Pelatihan Desain Konten Instagram untuk Penguatan Branding SD Qaryah Thayyibah Purwokerto

Authors

  • Yuli Purwati Universitas Amikom Purwokerto
  • Lukman Al Fauzan Universitas Amikom Purwokerto
  • Airlangga Limaz Morallez Universitas Amikom Purwokerto

DOI:

https://doi.org/10.34128/mediteg.v9i1.200

Keywords:

branding, content design, instagram, SEO

Abstract

As an educational institution, schools must have strong branding so that parents will see the reputation and value of the school. Currently, SD Qita has several social media, usually used to provide various information related to the school, such as vision and mission, student activities, events and school registration information. The analysis results show that the current Instagram feed display and content design still do not show the branding of SD Qita, so visitors cannot immediately understand the school's image if they only glance at the feed display and Instagram content design. The achievement of this service activity is that the teachers gain knowledge related to creating Instagram content design, creating video reels and knowledge related to Instagram SEO further to strengthen the branding and value of SD Qita.

References

Adia, C. S., Pujiyanto, P., & Arizal, F. W. (2019). Branding TPA Wisata Edukasi Talangagung Kabupaten Malang. MAVIS : Jurnal Desain Komunikasi Visual, 1(02), 64–71. https://doi.org/10.32664/mavis.v1i02.419

Ahmad Budi Sulistio. (2017). BRANDING SEBAGAI INTI DARI PROMOSI BISNIS Oleh Ahmad Budi Sulistio Branding adalah berbagai kegiatan yang bertujuan untuk membangun dan membesarkan identitas sebuah. Jurnal ProFilm 2020-Boim-Membangun Branding, 1–16. https://indonesia.sae.edu/wp-content/uploads/2021/02/Branding-Sebagai-Inti-Dari-Promosi-Bisnis.pdf

Batubara, M. H., Nurmalina, N., Nasution, A. K. P., Agusmawati, A., & Maharani, A. (2021). Pelatihan Media Sosial Instagram Untuk Sarana Promosi Ekowisata. JPMA - Jurnal Pengabdian Masyarakat As-Salam, 1(1), 1–8. https://doi.org/10.37249/jpma.v1i1.253

Fujiawati, F. S., & Raharja, R. M. (2021). Pemanfaatan Media Sosial (Instagram) Sebagai Media Penyajian Kreasi Seni Dalam Pembelajaran. Jurnal Pendidikan Dan Kajian Seni, 6(1), 32–44. https://jurnal.untirta.ac.id/index.php/JPKS/article/view/11602/7384

Kadafi, A. R., Purnamasari, I., & Tuslaela, T. (2022). Membangun Branding Organisasi Karang Taruna Melalui Sosial Media. Jurnal AbdiMas Nusa Mandiri, 4(2), 32–37. https://doi.org/10.33480/abdimas.v4i01.3029

Krishnasari, E. D. (2022). Pelatihan Desain Konten dan Copywriting di Instagram untuk Personal Branding bagi Siswa SMK Wilayah Jakarta Selatan. Jurnal Industri Kreatif Dan Informatika Series, 02, 39–42.

Laily, N., Rihardjo, I. B., Prijati, P., Kurnia, K., & Sidharta, Y. (2022). Sosialisasi Strategi Rebranding Pada Umkm Produk Kreatif Di Kabupaten Gresik. DedikasiMU : Journal of Community Service, 4(4), 521. https://doi.org/10.30587/dedikasimu.v4i4.4826

Mahmudah, S. M., & Rahayu, M. (2020). Pengelolaan Konten Media Sosial Korporat pada Instagram Sebuah Pusat Perbelanjaan. Jurnal Komunikasi Nusantara, 2(1), 1–9. https://doi.org/10.33366/jkn.v2i1.39

NapoleonCat.com. (2023). Instagram users in Indonesia March 2023. https://napoleoncat.com/stats/instagram-users-in-indonesia/2023/09/

Pamungkas, B. (2022). Mengenal SEO Instagram dan 3 Manfaat Penerapannya. https://chubbyrawit.id/mengenal-seo-instagram-dan-manfaatnya/

Putra, M. M., Romadhan, M. I., Cahyo, B., & Adhi, S. (2023). School Surabaya Dalam Meningkatkan Citra. SEMAKOM: SEMINAR NASIONAL MAHASISWA KOMUNIKASI, 1(2), 692–701.

Ramadhanty, P., & Malau, R. M. U. (2020). Pengaruh Social Media Marketing Content Instagram @kedaikopikulo terhadap Sikap Konsumen. Linimasa : Jurnal Ilmu Komunikasi, 3(2), 1–15.

Saraswati, D. A., & Hastasari, C. (2020). Strategi Digital Content Marketing pada Akun Media Sosial Instagram Mojok.co Dalam Mempertahankan Brand Engagement. Biokultur, 9(2), 152. https://doi.org/10.20473/bk.v9i2.22980

Sholeh, M., Rachmawati, R. Y., & Susanti, E. (2020). Penggunaan Aplikasi Canva Untuk Membuat Konten Gambar Pada Media Sosial Sebagai Upaya Mempromosikan Hasil Produk Ukm. SELAPARANG Jurnal Pengabdian Masyarakat Berkemajuan, 4(1), 430. https://doi.org/10.31764/jpmb.v4i1.2983

Wulandari, R., Resmadi, I., Murdowo, D., Mulyana, A., Pandita, R., Andrianawati, A., & Radja, T. M. (2022). E-kiosk dan Pelatihan Konten Digital Instagram untuk Peningkatan Layanan Kesehatan Klinik. Dinamisia : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 6(4), 939–947. https://doi.org/10.31849/dinamisia.v6i4.10382

Zulfahri, A. F., Wibowo, D. A., Sirait, J. R., & Sholeha, E. W. (2022). Sosialisasi Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Media Promosi Penjualan Pada Umkm Di Desa Bumi Jaya. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat (MEDITEG), 7(2), 53–64.

Downloads

Published

2024-06-30

How to Cite

Purwati, Y., Al Fauzan, L., & Limaz Morallez, A. (2024). Pelatihan Desain Konten Instagram untuk Penguatan Branding SD Qaryah Thayyibah Purwokerto. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat (MEDITEG), 9(1), 47–56. https://doi.org/10.34128/mediteg.v9i1.200